Dying is an act that doesn't stop.
In The Act of Dying proberen drie spelers als vrolijke, niet-menselijke figuren te sterven. Ze gaan op zoek naar de ultieme vrijheid van de animatiefiguur: na een ronduit gewelddadige dood opnieuw verrijzen. De voorstelling is een reflectie op de rol van geweld en de dood in onze samenleving. Net door de dood vanuit de lichtheid en speelsheid van de tekenfilmfiguur te benaderen, proberen de polen tot een waarachtige tragiek te komen. De acteurs worden bijgestaan door een vierkant en de Derde Symfonie van Henryk Górecki.
De voorstelling Moore Bacon! (2015) heeft Bosse Provoost, samen met het inmiddels opgerichte collectief de polen, met stip op de artistieke kaart gezet: deze beklemmende solo won de IYMA (International Young Makers in Action) Award, Het Debuut Award op ITs Festival Amsterdam en de KBC-TAZ Jongtheaterprijs op Theater Aan Zee 2016. Kobe Chielens speelde, Bosse Provoost regisseerde. Kort daarna ontstond Herberg, te zien op Love at First Sight I, met o.m. Lieselotte De Keyzer en Geert Belpaeme. Met z’n vieren vormen ze inmiddels de polen.
van en met
- Lieselotte De Keyzer
- Geert Belpaeme
- Kobe Chielens
- Bosse Provoost
scenografie
- Sibran Sampers
- Ezra Veldhuis
lichtontwerp, techniek
- Britt De Jonghe
dramaturgisch advies
- Mats Van Herreweghe
productie
- de polen
- Toneelhuis
coproductie
- kunstencentrum Vooruit
- Toneelhuis
- wp Zimmer
- BUDA Kortrijk
met de steun van
- TAZ
- Vlaamse Overheid
- LOD muziektheater
- Kaap