Jolente De Keersmaeker, Sara De Roo en Damiaan De Schrijver maken een opvolger van Alles is rustig. Onder de titel ""Redde wie zich redden kan" geen slechte titel" (uit Am Ziel 1981) spelen ze een aantal van Bernhards Dramoletten. Nog explicieter dan in Alles is rustig ontleedt Bernhard in deze 'minidrama's' genadeloos het complexe, onverwerkte Duitse naziverleden én het sluimerende fascisme in onze maatschappij.
De Oostenrijkse schrijver Thomas Bernhard is al tientallen jaren ‘compagnon de route‘ van STAN. Het genadeloze gewetensonderzoek waar Bernhard steeds weer toe dwingt – gelukkig niet zonder een flinke portie humor – blijft een uitdaging die STAN graag aangaat. Alles is Rustig (naar Über Allen Gipfeln Ist Ruh), Redde Wie Zich Redden Kan, geen slechte titel (naar de Dramoletten) en Eind Goed, Al Goed (naar Am Ziel) worden dit jaar voor het eerst als Bernhardtrilogie gepresenteerd.
De trilogie is een getuige van de veranderde tijd en van de evolutie van het gezelschap sinds de creatie van het eerste deel in 1999. Twee pas afgestudeerde theatermakers, Sara Haeck en Jonas De Vuyst, spelen mee. Zij vertegenwoordigen een nieuwe generatie die ondertussen haar plaats opeist.
De drie voorstellingen zijn apart te bekijken aan normaal Kleppertarief, of neem een Trilogiekaart: € 40 / € 30 voor de drie voorstellingen samen!
van en met
- Jolente De Keersmaeker
- Sara De Roo
- Damiaan De Schrijver
- Jonas De Vuyst
- Sara Haeck
van
- Thomas Bernhard
tekst
- Dramolette (Freispruch, Eis, Maiandacht, Match, A Doda)
tekst naar
- Thomas Bernhard
met
- Jolente De Keersmaeker
- Sara De Roo
- Damiaan De Schrijver
decor
- Matthias de Koning
lichtontwerp
- Thomas Walgrave
begeleiding
- Matthias de Koning
kostuumontwerp
- Inge Büscher
assistentie kostuumontwerp
- Filip Eyckmans
productie
- STAN
met dank aan
- Gerhard Jäger
- Martine Bom
- Laurence D’Hondt