Real, So Real is gebaseerd op de compositie Three Voices van Morton Feldman voor drie stemmen waarvan één live gezongen wordt, en de andere twee op band zijn ingezongen. Feldman schreef het werk in 1982 voor zangeres Joan La Barbara, als hommage aan de schilder Philip Guston en de dichter Frank O’Hara.
Iets meer dan dertig jaar later laat zangeres Els Mondelaers haar stem in drievoud klinken. Danseres Marie De Corte gaat in dialoog met deze driestemmige installatie en biedt als dansend lichaam krachtig weerwerk aan de monumentaliteit van de muziek. Met Real, So Real gaat choreograaf Marc Vanrunxt op zoek naar het spanningsveld tussen het reële (real) en het irreële (unreal), naar de interactie tussen stem (de zangeres) en lichaam (de danser).
van
- Morton Feldman
dans
- Marie De Corte
scenografie
- Koenraad Dedobbeleer
licht, techniek
- Stef Alleweireldt
muziek
- Three Voices
geluid
- Simon Vander Beken
choreografie
- Marc Vanrunxt
advies
- Marie-Anne Schotte
mezzosopraan
- Els Mondelaers
productie
- Kunst/Werk
coproductie
- Concertgebouw Brugge
- ChampdAction
- TAKT Dommelhof
met de steun van
- Vlaamse Overheid