Twee decennia later komen ze elkaar weer tegen, in een wereld waarin niets nog onaantastbaar is. Oude zekerheden wankelen op broze fundamenten. Zullen ze zelf ook aan het wankelen gaan? Worden hun herinneringen gekoesterd, of genadeloos herzien? Is de tijd rijp voor een echte dialoog? Niet alleen de personages gaan de confrontatie aan. De spelers van DE HOE (de fusie van Compagnie de KOE en Hof van Eede) onderzoeken het geheugen van hun gezelschap, gaan in gesprek met hun verleden en hun eigen repertoire.
Wie de originele voorstelling niet zag, moet zich echter geen zorgen maken. De nieuwe man is een fonkelnieuwe, op zichzelf staande voorstelling die geen voorkennis vereist.
Deze spelers excelleren nog steeds in recalcitrante dialogen, waarin persoonlijke, artistieke en politieke topics het liefst oeverloos worden uitgesponnen.
"Natali Broods, Peter Van den Eede en Willem de Wolf spelen op fantastische wijze De nieuwe man . Het stuk is een spiegelpaleis waarin spel en echt door elkaar lopen, en onderwijl tientallen vragen worden opgeworpen over de waarde van zowel spel als echtheid."
"Een raak en bij momenten romantisch spel, waarbij Peter en Natali in een paringdans van woorden rond elkaar drentelen en elkaar weer afstoten."
"Het is bijna onwaarschijnlijk hoe deze acteurs je doen zien wat niet gebeurt, behalve in woorden. (...) Drie topspelers ‘pakken’ hier aan de hand van een o zo banaal liefdesverhaal - een stationsroman - alle hedendaagse dilemma’s over het ‘publieke’ en het ‘private’ samen."
"De Nieuwe Man’ is alleszins een interessante studie over oude, allesomvattende liefde en hoe de tijd het beeld van die liefde alleen maar verder kritiekloos heeft geïdealiseerd"
van en met
- Natali Broods
- Peter Van den Eede
- Willem de Wolf
kostuums
- Elisabeth Michiels
productie
- DE HOE
coproductie
- Het Laatste Bedrijf
met de steun van
- Tax Shelter maatregel van de Belgische Federale Overheid
- de Vlaamse Gemeenschap