- Kies een gedeelte uit het tableau en herwerk het volgens uw eigen ideeën.
- Geef het een titel mee waarin een link verwerkt zit naar België.
- Maak er een foto van.
- Deel het op #passionshumaines en / of stuur het naar passionshumaines@toneelhuis.be
- Van 21 april tot begin juli 2015 worden er verschillende werken uitgekozen. De winnaars krijgen een combi-abonnement bij de drie theaters waar de voorstelling Passions humaines te zien zal zijn. Eind september 2015 wordt/worden de winnaar(s) bekend gemaakt.
Het abonnement geeft de keuze uit een voorstelling bij Toneelhuis, Théâtre National én in LeManège.Mons tot juni 2016.
-
Michaël Marek over: "It is only I, who sees the Belgian sun."
Hiermee wil ik toespelen op het feit dat passie steeds meer gedigitaliseerd wordt. En dat daardoor ook het intermenselijke, lijfelijke contact steeds meer verdwijnt en zelfs een taboe wordt. Het werk is geschilderd met olieverf op doek en het meet 100 cm op 120 cm.
Jan Vanluchene over : ‘l'Olympe, ma montagne divinisée.’
Ik zag de voorstelling en het tableaux in Brussel....maar was reeds lang geïnspireerd door het thema van de menselijke passie....
Het schilderij is een sluitstuk op een reeks 'berglandschappen', vorig jaar geschilderd.
Het was dus eigenlijk al geschilderd, maar een groot deel van de thematiek tussen de menselijke driften van Lambeaux, de theatervoorstelling en de beweegredenen van het schilderij zijn hetzelfde, met als grondslag de liefde, passie en inter-akties tussen mensen. Wat houdt ons immer bezig, nietwaar?
Michel Debaisieux over ‘One Brain’
Bravo pour le spectacle qui remet à sa juste place une œuvre monumentale.
Je vous envoie en éclaté une photo de ma sculpture à partager.
Cerveau en pierre sédimentaire, friable. Œuvre de 2015
Travail sur le cerveau et les passions qui l'envahissent
Bram Van Bauwel over ‘België 1992’
De titel zal waarschijnlijk zijn “België 1992”. 1992 is het jaar dat de eerste belg in de ruimte ging. De kleuren heb ik gebaseerd op de nevels en de gaswolken, de sterren moet ik nog schilderen, ook staat de warme kleur voor de liefde, lust, geboorte en rechts de koude kleuren voor de lijdensweg, het verdriet en de dood.
Laura Bertrands over TIMITEIT
Mijn visueel onderzoek gaat over het gevoel van ‘timiteit’ bij het uitkleden in aanwezigheid van anderen. Waarom gaan we met uitkleden, naaktheid en intimiteit zo onwennig om? Het is een persoonlijk onderzoek dat ik kader binnen onze Westerse buitenwereld (samenleving en cultuur), afhankelijk van verschillende psychologische factoren zoals zelfzekerheid, een bepaalde grens van schaamte, … Het is een zoektocht naar de mentale bewustwording van ons fysiek naakte en kwetsbare lichaam.
Het zelfuitgevonden begrip ‘timiteit’ laat toe te kunnen praten over een geladen begrip met een explosie aan gevoelens die kunnen verschillen van persoon tot persoon. Het zal altijd een werk-woord blijven met een fragiele complexiteit die al lang aanwezig is in onze maatschappij. De beelden communiceren met elkaar en met de toeschouwer. Hierdoor refereren en reflecteren ze ons gedrag en krijg je meer inzicht in het persoonlijk beleven van je eigen ‘timiteit’.